Integritetspolicy

Integritetspolicy för kundregistret

Registrator

Ewona Finland Oy

Annalankankaantie 18, 90830 Haukipudas
FO-nummer 2280649-4

Kontaktperson

Markku Taskila

markku.taskila@ewona.fi

Registrets namn

Ewona Finland Oy:s kundregister

Skäl för att föra registret

Personuppgifter samlas in på basen av ett avtalsförhållande med en kund eller annan väsentlig anknytning eller med samtycke från den registrerade. Om behandlingen grundar sig på samtycke kan det när som helst återkallas.

Ändamålet med behandlingen av personuppgifter

Den registrerades personuppgifter används för att upprätthålla, hantera och utveckla kundrelationer relaterade till Redlands tjänster, för analys, statistik samt för produktion, tillhandahållande och utveckling av tjänster.

De kunduppgifter som finns i registret kan användas för direktmarknadsföring eller annan direktmarknadsföring eller andra liknande adressbaserade utskick av den personuppgiftsansvarige och för riktad marknadsföring på nätet.

Beskrivning av registrerade grupper

Personen har eller har haft en kundrelation eller har tagit kontakt, gjort en offertförfrågan eller ett erbjudande för att etablera en kundrelation.

Datainnehåll i registret      

Följande kategorier av uppgifter kan komma att behandlas i kundregistret:

Regelbundna informationskällor

Personuppgifter samlas in i olika skeden av kundrelationens livscykel från den registrerade eller från andra personer i dennes organisation. Personuppgifter kan också samlas in och uppdateras från företagsregistret eller andra liknande offentliga och privata register.

Regelbundna utlämnanden av data

Personuppgifterna kan komma att användas av Redland eller dess samarbetspartners för de ändamål som registret används för.

Överföring av uppgifter utanför EU eller Europeiska ekonomiska samarbetsområdet

Personuppgifter kommer inte att överföras utanför EU eller det Europeiska ekonomiska samarbetsområdet.

Lagringstid eller kriterier för bevarande av personuppgifter

Personuppgifter kommer endast att sparas så länge som det är nödvändigt för det ändamål för vilket de behandlas. Raderingsperioder och -rutiner definieras och föråldrade och onödiga personuppgifter raderas. Skyldigheten att lagra personuppgifter kan också vara fastställd i lag.

Organisationsuppgifter, t.ex. faktureringshistorik och projektinformation, sparas även om kontaktpersonens personuppgifter raderas.

De personuppgifter som registreras i registret granskas regelbundet och raderas när det inte längre finns någon legitim grund för att bevara dem.

Principer för skydd av kundregister   

Digitalt lagrade och bearbetade uppgifter lagras i databaser som skyddas av brandväggar, lösenord och andra tekniska medel. Pappersfiler förvaras i ett låst rum med elektronisk åtkomstkontroll.

Den registrerades rättigheter

Den registrerade har rätt att kontrollera de personuppgifter som finns lagrade i registret. Begäran om kontroll måste skickas skriftligen, undertecknas och adresseras till den kontaktperson vid registreringsenheten som nämns ovan. Begäran om kontroll kan också göras i den personuppgiftsansvariges lokaler på ovanstående adress.

Den registrerade har rätt att begära rättelse av felaktiga uppgifter som rör hen.

Under vissa omständigheter har den registrerade också rätt att få personuppgifter som rör hen raderade ur registret och begära att de överförs till en annan personuppgiftsansvarig.

Den registrerade har rätt att invända mot att uppgifterna används för direktmarknadsföring, distansförsäljning eller annan direktmarknadsföring samt för opinions- och marknadsundersökningar.

Elektronisk direktmarknadsföring får riktas till den registrerade, under förutsättning att den registrerade har lämnat sitt samtycke. Den registrerade har rätt att när som helst återkalla sitt samtycke.

Eventuella meningsskiljaktigheter kommer i första hand att lösas genom förhandlingar med den registrerade. Den registrerade har också rätt att hänskjuta ett ärende som gäller behandling av personuppgifter till dataskyddsmyndigheten.